torsdag 21 april 2016

Fiskesatsning på gädda

En helgsatning på gädda stod på schemat med alla goa fiskegubbar i fishup och förväntningarna var höga. 
I min båt MS Ormen II fiskade jag och Peter. 

På fredagen var det blåsigt och väldigt trögt men vi fick tillslut upp tre stycken med en topp på 6kg. Lördagen började segt, med andra ord inte ett hugg föräns runt två tiden då vi fick 4 fiskar på 5 minuter vilket lyfte vårat redan låga självförtroende och efter någon timme med fiskens frånvaro rycker det till i min yttre paravan och redan vid mothugget kändes det betydligt bättre. Efter en stunds drillande så såg vi äntligen fisken och då spreds hoppet om en plussare, en håvning av världsklass av Peter så låg hon i håven. Efter vägning och mätning var klar så spreds en oförklarlig känsla i hela kroppen , fisken mättes till 119 cm lång och en vikt på 11.21 kg. Glädjen i båten var total! Min första fisk över 10 kg och ett nytt personbästa! 
Med ett leende på läpparna fortsatte vi fiska någon timme till och både jag och Peter ville ha mer stor fisk, rätt som det var small det även på Peters spö och även denna kändes bra och när vi väl såg fisken vid båten och lyfte ur den ur håven vaknade plussarekänslan igen ! Dessvärre var fisken för kort då den mätte till 105 cm & 9 kg men en väldigt fin och välkondionerad fisk ! 
Söndagen var bara en halvdag men vi lyckades ändå lura upp två över 7 kg innan vi traila upp och reste hem nöjda! 
Summa: 15 st gäddor 
Topp tre ; 7.68 kg , 9 kg 105 cm , 11.21 kg 119 cm .  

7,68 Peter 

9 kg 105 cm Peter 


11.21 kg 119 cm Linus 

/ Linus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar